söndag 28 november 2010

Förstan i advent

och jag är lite bakis. Men bara lite.
Provade champagne igår igen och det var ...lärorikt. Gott. Ibland. Bland annat.
Det märkliga inträffar när drycken går från god till äcklig via smakar fimp och nu kände jag blomningen!
Och sen förbi äcklig till god igen. Nöjd med att jag lyckades känna att den billigaste var jokern, dvs inte äkta och denna gång den äckligaste, förra gången var jokern godare än den dyraste ... som var Bollinger. Köp inte den ... och nu delar jag med mig av ovärderlig kunskap.

Nu måste det letas här hemma. Var är alla stakar och stjärnor och annat mossigt.
Dom är iallafall inte uppe än. Man kan säga att jag adventsmissköter mig. Men kommer jag bara upp ur soffan, forcerar filt och hund som används som extrafilt, får några puff från nässprayen och låter tabletten verka så ska det rättas till. Och sen ska jag hinna in till betongen. Har storverk på gång. Åtminstonde många kombinationer av ankor, gorillor och enåannanhöna som ska stelna i en förevig pose.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar