onsdag 19 januari 2011

lyckan kommer.. till mig?

I jakten på lyckan, ett teveprogram jag såg igår var det en intervju med en kvinna från Anonyma klubben, alltså de som blir lyckligare av att ge än att få. Fast man får inte ge för mer än 40 kronor. Och allt går till som så att man smygbetalar en kopp kaffe eller en bulle eller spårvagnsbiljett men säger att det är inte till mig utan till .. nån annan.. vilken som helst, nästa som kommer! Och alla blir glada, den som ger, den som får och den som förmedlar.

Så nu tänker jag som så, att vi gör ett experiment. Ni bildar Anonyma Bloggklubben. Och ger mig massa kommentarer, men inte mer än 40 tecken. Och man får INTE avslöja sig. Anonymt ska det vara. Så mäter vi sen, vem som blir gladast, jag som får en massa tecken på att det finns en hoper trevliga läsare, eller ni, trevliga läsare...

(vad är bloggkommentarsmotsvarigheten till gratis kaffe, bulle eller biljett ..  beska åsikter, söta tillrop, inlägg som känns som de går som på räls  hö  hö   hö )

Så finns det ju de som blir lyckligast av att ha. Som hon med tusenkaratsdiamanten och miljarderna. Hon var lycklig. Det jag mest funderade över var hur hon hann vara lycklig i alla tre byggnaderna/45 rummen. Man har att göra då ju.

Jag tror att jag blir lycklig .. eller lycklig och lycklig.. men upprymd av att ha, få, gå, stå, må, se, be, le, ... bara att fylla på... och för all del, ge,

Och jag skulle gärna ha diamanten och slottet och kaffet och bullen och biljetten. OCH kommentarerna!

4 kommentarer:

  1. Att skriva gör en ju lycklig - och att läsa det skrivna

    SvaraRadera
  2. Äntligen ett upprop om att ge!

    Jag skulle också vilja ha lite grejer och skulle bli väldigt glad om nån gillade mina inlägg nån endaste gång. T ex bloggaren själv skulle kunna ge lite respons på den här ganska skapliga texten. Hon får gärna vara annoym:-)

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  3. jamneherregud! jag har aldrig nånsin läst ett så galant inlägg! Grattis Rulle!

    SvaraRadera
  4. När jag ser papperspåsar på huvudet............så tänker jag på när jag var arrangör och vi hde bokat en föreställning med Britt Edvall (Allans fru). Jag kommer inte ihåg vad den hette det har jag förträngt men hon fick publiken till att sätta på sig papperspåsar på huvudet och tilsammans högt och tydligt skrika " på karlar som krigar krymper k-ken" där stod jag och min kollega längst bakom publiken och vi tog varandras händer och tittade på gammal och ung då detta var vår publik och ......nu kan jag knappast se papperspåsar utan att tänka....huuu och ujj och usch.

    SvaraRadera