torsdag 13 januari 2011

Om torsdag

Wikipedia:
Torsdag är en veckodag som kommer efter onsdag och före fredag. Enligt äldre uppfattning veckans femte dag, men sedan internationell standard infördes 1973 räknas torsdagen som veckans fjärde dag.

Jag:
Torsdag är det nya fredag. Jag jobbar numera fyradagarsvecka för att hinna med och leva. Så nu sitter jag här med ett glas torsdagsfredagsvin och försöker tänka ut hur jag bäst ska utnyttja kvällen. Jag tänker gå och lägga mig sent, så mycket vet jag, men mer då...

Eller, jag kanske går och lägger mig tidigt bara för att jag vill, inte för att jag måste.

Nu kanske nån tänker att det där ju pärlor för svin, en torsdagsfredag som hon inte förmår utnyttja. Lugn lugn... att jag inte utnyttjar den betyder inte att jag inte njuter. Tvärtom.

Förresten tror jag att jag ska se en film som jag redan sett, bara för att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar