tisdag 25 januari 2011

Ännu mer plastmuggebudskap!

L Y C K A  T I L L  I  A F R I K A

ja, så står det på staketet med plastmuggar. Jag har skrivit om nån som sprider budskap i plastmuggar förut. (man kan klicka på den röda texten om man vill läsa om det)

Idag åkte jag förbi och såg meningen. LYCKA TILL I AFRIKA
Jag liksom gled ner i bussätet med ett fåraktigt leende, iaf kändes det så. Fåraktigt nyfiken och avundsjuk. Till vem är budskapet? Till alla, vem som helst, som är på väg till Afrika och som råkar titta upp mot stängslet på vägen till Landvetter? Till nån som tränar på Slottskogsvallen, det är den som ligger mittemot och det är därifrån man måste se texten bäst. Till nån utan mobil, mail eller brevlåda? Som nån omodern variant av moderna röksignaler.

Vem har skrivit?! VEM! Jag blir galen... jag vill oxå göra såna saker! Vara så galet crazy, en så god vän eller kanske helt enkelt bara en konstnär med för mycket energi. Är det nån med telefonfobi? Nån som har för många muggar? Iallafall måste det vara nån som är okänslig för budskapet att inte slänga plast i naturen.

Kanske ska jag kravla mig upp där själv, putta ut muggarna och placera mina egna  som budskap till budbäraren. Stora vita plastmuggar som petas in i hålen... ...B L I  M I N   K O M P I S, j a g  b e h ö v e r  d i g!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar