lördag 29 januari 2011

Jag har blivit en lantlolla!













Eller inte.. herreguuuud.. enligt Google ser en lantlolla ut så här som första bildsök. Ja, kanske har Google rätt och jag är helt fel ute när jag idag kände mig som första gradens lantlolla. Jag såg iaf inte ut så här. Inte så glad.
Ingen hatt på huvudet, ingen kråskjol. Jag är ingen lantlolla.

Jag har bara blivit blyg för stan. Åkte på (ensam) loppisjakt idag och blev alldeles konfys. Det är alltså DÄR alla mänskor är på lördagar. Det var så mycket folk som ville ha så mycket billigt. I Högsbo gick det bra. Där var jag och tusen andra gamla, halta och lytta. Men sen, in i stan till dom lite mer stadslika loppisarna, där blev jag bara blyg. Jag försökte generat gömma mina små leksakszebror, önskade intensivt att jag inte skulle springa på nån jag halvkände. Fel kläder för solen började skina, ensam med en leksakszebra i korgen och några äggkoppar.... herregud vad jag längtade hem. Hem till landet. Om nu Sveriges mest inflyttandeintensiva kommun kan kallas landet längre.

Eller så längtade jag kanske efter sällskap så att jag oxå kunde se ut att ha sådär skojigt som man har när man går några vänner och river bland sjukronorsfula skålar och liksom bara tar en zebra på köpet. För att det är ball.

Ball, det säger vi fortfarande på landet. Hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Men ring då i allsin dar och ta med MIG på loppisen - som ofta snokar ensam bland de udda knivarna och inte har nån att fika med efteråt. Just för att vi var två förra lördagen kunde jag med urban ironi gå fram till kassan och köpa en David-kopia i betong gjord i Grekland för halva priset. (Ska ha honom i rabatten. Inte för att han är FIN utan som en konstpolitisk kommentar naturligtvis.. Köper man plastzebror kan man alltid låtsas ha barnbarn ist f att se ut som en medelåldring med huset fullt av gosedjur och lila matchande tygblommor och kuddar. Haha! Nä, vi står för våra passioner och intressen och udda inköp. Men vill du ha sällskap en lördag så ring! Jag har aldrig loppisat i Gbg. Eva P

    SvaraRadera
  2. jamen eva.. inte trodde jag att du ville åka bil långt även på helgen! hade ju varit jättetrevligt ju.

    vilken david... som i goliat eller som i tänkaren?

    SvaraRadera