onsdag 9 mars 2011

En poetisk päls


 jag; du fattar att du inte kan gå ut sån... väl?
päls; vadå..vad menar du?
jag; spela inte dum, du får inte gå ut i hatt och flytväst
päls; nähä.. varför inte.. menar du att det för kallt?!
jag; jag menar att risken är stor att jag blir anmäld för djurplågeri, folk kommer att hata mig för dom tror att jag klär ut ett husdjur
päls; husdjur? .. det är ju jag.. JAG, jag klär mig väl hur jag vill. Eller är det för att hatten är rosa?! Är det det.. va vavava VA?!
jag; lugna dig.. det är för du ser ut som att du lider i hatten.
päls; ähh.. skit i det.. skit i folk.. tänk som jag.. det är härligt att vägra!
jag; vägra vad?
päls;vägra bära päls... he he.. nää jag bara skoja
jag; .. jaha.. jaja
päls; förresten har ju pelle sytt hatten i syslöjden till mig, ska jag bara skita i det?!
jag; ..nejnej..såklart
päls: och förresten igen.. är det en hyllning till Anton Hysén.. hejahejaanton
jag; du menar att den är rosa?
päls; skojigt! NOT.. nää..jag menar att man ska få vara den man är .. om det så bara är att bära flytväst till hatt... nu fick jag lust att hylla med en dikt!
jag; jamen låt höra
päls;
Anton, vi är ju killar
som gillar killar
eller inte
Själv vill jag dom döda
ha dom som föda
medan du på två röda
sekunder
fått fotbollar att rulla
så det är bara att fortsätta gulla
med killar som har pillar
vilket inte jag har
kvar.. längre.
jag: ...............................
päls; !
jag; vad .. fint. verkligen.
päls; jag vet!

1 kommentar:

  1. Hälsa pälsen att jag kommer i morgon och att jag nu kommer att anmäla honom som deltagare i poetry (päls) äh jag menar poetry (slem) nej men vad nu slam förstås!! och när utkommer boken om pälsen...? i huvudet på en päls eller på huvudet på en päls eller under pälsen på en päls eller... jag titlar finns det gått om så bara skriv , skriv du fantastiskt roligt underbara skriverska!!MB

    SvaraRadera