söndag 20 mars 2011

påskprat



 päls: jaha.. du fotar. fågelperspektiv, är inte det ett journalistiskt grepp som indikerar maktspråk
jag: jo, men just nu är perspektivet detta för att du är ungefär en meter och femtio centiometer kortare än mig och jag orkade inte lägga mig ner för att ta ett foto.. och du var så sööööt
päls: maktspråk det med kära du.. att börja prata om fysiska tillkortakommanden.. och kompensera med nån banal komplimang.. men du raring.. hör du vad det är du säger.. att du bara är en och femtiosju. det är kort. för att vara människa
jag: ...... äh....  lägg ägg ..

jag: fågelperspektiv mina kära päls, är det snyggaste perspektivet.. ingen kommer nånsin att se nån av dina dubbelhakor!
päls: eehh.. ursäkta.. jag kanske har mycket..hår lite här och där, aningens för korta ben, liiite dålig andedräkt.. fortfarande. men dubbelhakor.. det får stå för dig
jag:... äähh.. lägg ägg ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar