söndag 27 mars 2011

Lördag i bilder

Gårdagen ägnades till största delen åt städning. Jag städade trädgården, hunden och .. ja det var väl det. Tog en faslig massa bilder som jag ska bespara er, för det var väldigt tråkiga bilder.

Trädgården är vad man kan kalla lågmält färgfattig så här års, något som en usel kamera bara gör ännu sämre. Men några före och efterbilder har jag. Älskar före och efterbilder. Granskar dom ingående ... så där som man gjorde som barn när man hittade finnfemfelpysslet i nån tråkig pysselbok. Jämför detaljer. Förundras och förfäras.Min faiblesse för föreochefter skönhetsoperationer skäms jag bara lite över.

Här är en av mina rabatter. Före. Alltså efter vintern men före...


 hammaren, sekatören och krattan


Friggebodsverkstan före pausen i solen


 ... och efter!


Pälsen före snaggmaskinen


Han är fåglarnas bästa kompis, lämnar bobyggarmaterial och skatornas ret-objekt.


Låter en bild till komma med, en trappbild. Bara för att det är så fint att se den igen. Och stensamlingarna. .


Ja, det var den lördagen. Glömde Earth hour, så nu kommer väl karma och hämnas genom nåt tråkigt elavbrott. Såg i alla fall Körslaget och kunde inte sluta hoppas att Ann-Louise Hansson skulle vara med mer i bild. Hon måtte väl  ha nåt före och eftertjosan. Fast det är henne väl unt. Hon måste vara runt 80 snart och osannolikt ...på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar