söndag 12 december 2010

såld


Första andra tredje såld. Japp. Har fotograferat hela gängen, vilket inte gör det nån rättvisa, men här är några bilder iallafall. (Gängen.. har jag alltid velat använda men aldrig vetat när.. och så blev det nu!)




 

Är det nån som undrar så är det noshörningar. Och en liten gris emellan. Man kan ställa ett fint ljus på den fina glasgrejen, alternativt lägga av vigselringar vid behov. (nää det är inte på förekommen anledning). Den rara kunden ställer nog ljus på.

Alla mina grejjer heter just nu "Alla får vara med", vilket kulminerade i en maschall-hållare med div porslinbebisar, kor, en hund samt några dinosar samlas runt elden. Visst kan det gå överstyr, men det gör livet trots allt lite roligare. Och den har jag eldat i så den är inte till salu. Ifall nån nu kände sig tvingad.

Annars? Jo, vintermelankolin har hört av sig. En variant av sommarditon, Lite beror det nog på att den ena förkylningen efter den andra hälsar på. Intensivt. Jag tänker mota den melankoli-Ollen i grind med att överdosera hemlagat inför jul. För första gången ska jag baka knäckebröd. Eller inte. Men jag ska iallafall göra några patéer. Hemlagad jul-pizza? Tusen köttbullar, spenatrullar (hittade jag på nu, men det måste väl gå att laga, älskar spenat), min gamla vanliga rödbetssallad, nåt med jordärstkocka. Fast det godaste är alltid nubben till den alldeles nylagade skinkan och sillen sent den 23e. Där är julen som bäst, resten är egentligen bara ett försök att få till den 23 igen.

2 kommentarer:

  1. Detta var ju väldigt fina små konstiga verk eller ska vi kanske kalla dom konstverk. God Jul!

    SvaraRadera