tisdag 7 december 2010

vardagsnjutningar

Nynnar konstiga låtar.. var kommer dom ifrån?

... nn nana nnnn sakta lägger båten ut från land.. ta bara med dig de .. na nan nnn (vänner?) som du tror att du måste ha... sakta lägger båten ut från laaaand .. !
När jag inte vet texten eller slutet eller nåt förutom några rader mitt i så brukar det sluta med utropstecken.. som att jag behöver understryka för mig själv att nu.. nu är det nog slut.

Sen kanske det blir lite .. häääng on your head tom dooley.. hang on your head and cry... hang on your head toom dooley.. poor boy you bound to diiiiieeeeeeeeeeeee !
Självfallet är texten fortfarande oväsentlig, det viktiga är nu att inte backa för att självcensuren knackar på dörren.. nä.. på det bara.. sjung av hjärtat sjung... den som är tråkig dör unnnnggg!

Jag lyssnar på radio samtidigt, tyvärr hör jag inte så mycket för nynnet. Och blandar betong och sticker ner en gris här och en sirlig glasskål där och emellanåt några kakelplattor. I det stora hela tror jag att jag ... njuter.

 Och besvärjer demensen. Tänker att om man gör många saker samtidigt så håller man hjärnan i trim.

Och trim, det är eftersträvansvärt det.

( i morron lägger jag ut bilder på nyproduktionen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar